A volte basta un'immagine per capire che i tempi sono cambiati. E in questi casi l'unica cosa da fare è rassegnarsi al cambiamento o meglio assecondarlo.
Sometimes with just a pic we can realize that times have changed. And in these cases the only thing to do is to resign ourself to the change or better to humor it.
Nel 1976 il designer Milton Glaser disegno uno dei loghi più famosi di sempre, il cuore con la sigla NY che abbiamo visto su tshirt, tazze, borse, su ogni cosa che i nostri amici hanno riportato dall'Empire state. Era sopravvissuto anche all'11 settembre quando Glaser riadattò graficamente il logo eliminando le 2 aste verticali della lettera N (simulando la visivamente la scomparsa delle Twin Towers) e aggiungendo la scritta "They hit the towers but missed the heart".
Il cuore invece è stato colpito ed eliminato dall'odiosa manina con il pollice alzato di Facebook. Brooklyn Industries ha infatti realizzato una nuova serie di Tshirts adattando il logo I heart NY a una realtà da social media. In vendita qui per 30 dollari. That's it.
In 1976 the famous designer Milton Glaser realized one of the most famous logo of all time, the heart with the initials NY, that we have seen on tshirts, mugs, bags and on whatever our friends have been given from the Empire State. It was even survived to 11 september attack, when Glaser readjust graphically the logo removing the two vertical bars of the letter N (visually simulating the disappearance of the Twin Towers) and just adding the saying "They hit the towers but missed the heart".
Well, the heart was rather hit and destroyed by the the hatred Facebook hand with the thumb up. Brooklyn Industries has designed a new series of tshirts adapting I heart NY logo to a reality of social media. On sale here for 30 $. That's it.